Valg af efterskole er en stor beslutning

Valg af efterskole er en stor beslutning

Valg af efterskole er en stor beslutning som bør nøje overvejes. Efterskole med badminton er ikke nødvendigvis det samme som efterskole med sløjd. Badmintonlinje på efterskole findes og det er værd at gå efter, hvis det er efterskole med badminton du er interesseret i.

Første beslutning er om du overhovedet skal og vil på efterskole. Næste valg er meget vigtigt. Her skal du vælge med dit hjerte. Efterskole med badminton er vigtigt, hvis det er din interesse. Lad være med at gå på kompromis med dit eget hjerte.

Efterskoler i hele landet

Der ligger efterskoler i hele landet. Der findes også efterskoler i udlandet og efterskoler som både er en del tid i Danmark og en del tid i udlandet. Når du vælger efterskole må stedet ikke have den største betydning. Efterskole med badminton er vigtigt, hvis det er din interesse, uanset hvor i landet skolen befinder sig.

Fag og interesser er vigtige, når du skal vælge

Efterskole med badminton er vigtigt, hvis det er din interesse. Hvis sløjd, gymnastik, matematik eller noget helt andet er din interesse, så er det det du skal gå efter. Efterskole med badminton er naturligvis ikke kun badminton, men det har en stor plads i skolens hverdag hvis det er en skole med badmintonlinje på efterskolen.

Dine fag er vigtige. Dem skal du vælge ud fra i første omgang. Dernæst skal du kigge på alle de tilbud der er i fritiden. Dine interesser ud over skolefagene er også vigtige. Undersøg om der er natur omkring skolen, hvis du er til lange gåture. Badmintonlinje på efterskole kan betyde at der er en god sportshal, undersøg om denne er tilgængelig i fritiden, hvis du gerne vil dyrke andre former for sport.

Efterskole er meget mere end de fag der tilbydes

En efterskole består af fag og fritid. Der ud over er det jo også det sted du bor, spiser og sover. Du får en helt ny hverdag, sammen med helt nye mennesker. Hvis du ikke var glad for den rolle du var blevet tildelt i folkeskolen, har du nu muligheden for, helt selv at bestemme dig for en ny rolle. Var du stille, kræver det at du åbner op og lader dig blive set. Var du larmende, kræver det at du prøver at lukke din mund og holde dig lidt tilbage.

Det bedste af det hele er at alle er i samme båd. Ingen kender hinandens historier på forhånd. Morgensang og kø til brusebadet. Fælles skæld ud fordi nogen har røget og smidt skodder i skovkanten. Natte ran selv om det er forbudt. Den første kæreste. Det helt nye venskab. Omgivelser som ikke ligner noget som helst du har oplevet før. Nye undervisere, som på en eller anden måde er mere i øjenhøjde. Alt det og meget, meget mere er efterskole.

Efterskole er minder for hele livet

Livet og dagligdagen på skolen skaber minder du aldrig glemmer. Efterskole med badminton og overvægt af sport, kunstnerisk skole med overvægt af teater og sang, eller noget helt tredje, har faktisk kun lille betydning for det du husker bagefter.

Efterskole med badminton kan gøre dig dygtigere til badminton, men det er slet ikke pointen. Pointen er alt det som ligger inde mellem undervisning, fritid, spisning, samling og alt det andet. Det er det som kun du oplever. Det du oplever væk fra dine vante omgivelser og i selskab med helt nye mennesker. Hvoraf nogen måske bliver venner for livet.

Længe efter at I alle er rejst hjem og videre i livet, lever tiden på efterskolen stadig inden i hver og en af jer.