Skræddersyede garderobemøbler til institutionen

Skræddersyede garderobemøbler til institutionen

Når man har et sted, hvor der er mange børn, som er samlet, så kan det hurtigt betyde, at der begynder at opstå rod. Det kan være meget træls derhjemme, men det kan virkelig også være besværligt, når det sker på en institution, hvor der er så mange børn. Derfor kan det godt være smart, hvis man sørger for at have den helt rette garderobe, så tingene ikke bliver væk.

Hvert barn har sit eget sted

Det er f.eks. en meget populær metode, at man giver hvert barn deres eget sted at hænge deres tøj. Fordi børn i en ung alder ikke kan læse, så er det også meget normalt, at man indikerer deres plads med en figur af en art. Så kan det f.eks. være, at Simone ved, at hun altid skal hænge sin jakke under mariehønen. Det er noget, der kan være med til at skabe mere struktur.

Undgå at ting forsvinder

Når man er et sted, hvor der er mange børn, så kan man ikke undgå, at der nogle gange forsvinder nogle ting. Der kan også opstå forvirring, hvis der er flere forældre, der har købt ens tøj til deres børn. Her er et godt råd til mødre altid at skrive navn på sedlen i tøjet – så er der ingen forvirring. Det kan dog også hjælpe på institutionen, hvis man har de rette børnegarderober. Når hvert barn har deres egen plads, så betyder det nemlig, at man mindsker risikoen for, at der er noget, der forsvinder. Alting har jo sin egen plads, hvor det hænger.

Det kan spare tid

Hvis man arbejder sammen med – eller tidligere har gjort – børn, så ved man også, at det kan være rent kaos, når man kommer fra en tur i skoven, og så alle børn skal ind og have deres overtøj af. Kunne du lige forestille dig, hvor meget mere kaotisk det rent faktisk kunne være, hvis der ikke var et godt garderobesystem? Hvis du har et godt garderobesystem, så ved alle børn også lige, hvor de skal gå hen. De sparer de voksne for meget tid, og så kan de bare komme hen til børnene på deres plads, hvis de skal hjælpe dem med at komme af med tøjet. Hvis du arbejder et sted, hvor der ikke er en god garderobe, så kan det være, at det er noget, du skal tale med din chef om.